Home Forums GLAZUUR: PROBLEMEN Biscut gebakken product neem het glazuur niet goed op.

Dit onderwerp bevat 4 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Michel Kuipers 4 maanden, 2 weken geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur

Druifje Anne
    Bijdrager

Ik glazuur nog niet zo heel lang. En nu kwam ik er achter dat de ene keer het goed lukt en de andere keer niet.
    Het lijkt soms alsof er een soort vet vlekken op mijn beker zitten, biscuit gebakken. Als ik het dan glazuur
    word het op sommige plekken heel goed opgenomen en op andere plekken juist niet.
    Iemand enig idee? En nog tips om het glazuren te verbeteren?

Michel Kuipers
    Bijdrager

Koop je kant-en-klaar biscuit? Of giet je de bekers zelf? Gebruik je daarvoor kant-en-klare gietklei?
    Het klinkt alsof er zg ‘gietfouten in het product zitten. Op plaatsen waar de gietklei het gips van de mal raakt verandert ter plaatse de structuur van de gietklei.
    Misschien is het een goed idee om met je producten een professional te bezoeken voor advies.
    Succes ermee http://www.michelkuipers.nl

Ina
    Bijdrager

Misschien heel erg een open deur, maar voor de zekerheid noem ik het toch; als je biscuit vastpakt moet je altijd zorgen voor schone handen. En zeker geen handcreme o.i.d. op hebben. En als het glazuur er opzit maar nog niet gebakken is ook heel voorzichtig met schone droge handen beetpakken. Handen zijn van zichzelf altijd een klein beetje vet en dat trekt in de scherf en in het glazuur.

Druifje Anne
    Bijdrager

Michel: Ik draai mijn eigen bekers met gewone draaiklei.

Ina: Dat weet ik. Dus daar kan het niet aan liggen denk ik.

Michel Kuipers
    Bijdrager

Bij het stellen van een vraag is het belangrijk dat je de soort klei de verwerkingstechniek en de temperatuur van de stook vermeldt. In dit geval is het handig als je een foto van het euvel erbij plaatst. Het blijft anders een groot raadfestijn.
    Met groet van http://www.michelkuipers.nl

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.