Home Forums DISCUSSIEFORUM AANMELDEN/INLOGGEN logo in gietporselein

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Frederique 2 weken, 5 dagen geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur

Frederique
    Bijdrager

Hallo,

Ik zoek een handige en vooral een goede manier waarmee ik mijn logo op gietporselein kan overbrengen.
    Mijn logo heeft zeer fijne lijntjes en bevat een stukje tekst, dus het is belangrijk dat het niet wazig of rommelig overkomt bij het overbrengen ervan.
    Ik bak mijn porselein op 1250°. De plaats waar ik mijn logo wil aanbrengen is niet geglazuurd en bevindt zich aan de onderkant van de vorm.
    Een stempel of een transfer leek me hiervoor best aangewezen. Maar bij dit laatste dacht ik dat dit enkel kon bij een derde stook en dit wil ik, indien mogelijk, vermijden. Of vergis ik me?
    Wanneer ik de vorm uit de gipsmal haal lijkt het porselein me soms ook wat te droog om nog een logo in te krassen, zo deed ik het althans voordien met als resultaat het nogal brokkelige lijntjes werden. Dus weet ik niet of een reliëfstempel hier de oplossing is? Onlangs las ik iets over messing stempels, die misschien nog het beste resultaat geven omdat ze scherpe randje hebben en dus mijn logo heel duidelijk en strak kunnen overbrengen. Heeft iemand hier ervaring mee, tips, suggesties,… alle info is welkom!

Bedankt!
    Groetjes,
    Fréderique

als ik jou was zou ik nieuwe mallen maken van je producten waar je logo instaat. ! Of een messing stempel laten maken ! Maar ik heb geen ervaring met een logo overbrengen op giet porselein. Dus weet niet of dit verstandig is met een messing stempel
    Groeten Tom

marcel
    Bijdrager

Frederique
    Bijdrager

Beste Tom,

Bedankt om met me mee te denken. Eenn mal maken met mijn logo erin verwerkt is lijkt me niet meteen een optie omdat mijn logo tekst bevat en (vermelding naar mijn website) De tekst moet dus echt zuiver en leesbaar blijven. Nu dacht ik in plaats van een reliefstempel misschien een inktstempel te laten maken en met engobes te werken. Maar dan zit ik sowieso aan een derde bak, dus dan zou een transfer ook kunnen…

Mochten je nog andere ideetjes hebben, graag!

Groetjes,
    Fréderique

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.