Home Forums DISCUSSIEFORUM WEBSITE NIEUW STILTE op het forum

Dit onderwerp bevat 21 reacties, heeft 9 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Vera Zegerman 8 maanden, 3 weken geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
  • Auteur

Gerard Molenaar
    Bijdrager

Geachte redactie,
    Ik ben al jaren abonnee en ook een trouwe bezoeker van het Forum. Nu er een nieuwe web-site is, wordt er kennelijk een nieuw toegangsbeleid gehanteerd. Alleen die mensen die ook abonnee zijn kunnen / mogen actief zijn op het forum. Dat wil zeggen, dat zij vragen mogen stellen of antwoorden op vragen formuleren. Of ……. was dit in de oude situatie ook al zo?

Nu ik bemerk dat het, ook na een klein poosje dat de site nu in de lucht is, een stuk stiller is geworden op het nieuwe forum, rijst bij mij de vraag of het nieuwe toegangsbeleid niet een stapje te ver is. Veel trouwe deskundigen en ook nieuwsgierige vragers komen in mijn ogen, ten opzichte van het oude forum, niet meer in beeld.

Graag hoor ik jullie visie hierop, misschien zie ik het verleerd?

Groet Gerard Molenaar, Westerbork

Michel Kuipers
    Bijdrager

Het is inderdaad een stuk stiller. Mij lijkt het geen goed idee het forum alleen voor abonnee’s van het blad toegankelijk te maken.

Truus Westerink
    Bijdrager

Michel, ik vind het eigenlijk maar jammer dit nieuwe forum, het ziet er heel professioneel uit, maar ik mis de gemoedelijkheid.
    Evenzo de toegankelijkheid.
    Het overzicht van het oude forum was duidelijker.
    Ik weet niet wat ik ervan moet denken.., maar ben er niet weg van, niet abonnees weren van het actieve deel, kan ook omslaan in opzeggingen van abonnee zijn.

Ik mis ook wel de dynamiek van het oude forum…. Jammer!

gerrit sman
    Bijdrager

Redactie,
    Ik hoop dat jullie inzien dat de site in deze vorm niet werkt. Het lijkt erop dat bij het ontwerpen niemand aan de gebruikers dacht. Zelden een site gezien met zoveel onnodig opgeworpen hindernissen.
    Hopelijk komen jullie terug van deze dwaalweg.
    Succes & wijsheid!

P.s. Het oude forum is direct te benaderen via oud.klei.nl
    Dit ontdekte ik bij toeval.

Vera Zegerman
    Sleutelbeheerder

Het forum is een service voor onze abonnees. Dat is niet nieuw. Als er op het oude forum ook niet-abonnees actief zijn geweest, dan was dat onbedoeld. Alle informatie op het nieuwe (en oude) forum is en blijft voor iedereen toegankelijk, abonnee of niet.

Ook voor het oude forum moest men zich eenmalig aanmelden, dus ook dat is niet gewijzigd. Wel nieuw is dat er wat extra gegevens gevraagd worden zoals je postcode/huisnummer en abonneenummer. Het abonneenummer kost eenmalig een kleine inspanning om die te vinden. Als dat echt niet lukt, mag het ook met huisnummer en postcode. Wij moeten dit echter handmatig controleren, dus gaat het gewoon sneller als het abonneenummer er wél bij staat.

Inmiddels zijn er bijna 100 gebruikers geregistreerd en het is inderdaad jammer dat er nog weinig leven in het forum zit. Maar het is wellicht ook gewoon even wennen natuurlijk aan een nieuw uiterlijk. Of de angst om de eerste te zijn die een vraag stelt…

Jammer als er hier alleen discussie ontstaat over het gebruik van het forum in plaats van het uitwisselen van informatie over het keramiek-vak, waar het toch eigenlijk over gaat!

Gerard Molenaar
    Bijdrager

Beste mevrouw Zegerman, beste Vera,

Dank voor uw redactionele reactie. Hieruit begrijp ik, ik wist dat echt niet, dat ook het oude forum
    alleen bereikbaar was voor abonnees. Of was dat registreren toch voor iedereen -ook niet abonnees- mogelijk?
    Dat eerste betekent dat het uiteindelijk wel goed zal komen en de oude drukte weer zal terug keren, toch?
    Het aanmelden van 100 abonnees is misschien een goed begin, al weet ik niet hoeveel abonnees er überhaupt zijn.

Jammer dat u wellicht teleur gesteld bent over mijn vraag en de reacties daarop. Een discussie zou ik het nog
    niet willen noemen. Ik meende echter oprecht dat de rubriek ” web-site nieuw ” hiervoor juist bedoeld was,
    dit ter lering en vermaak van ons en ook uw organisatie. Luisteren naar klanten is daarbij een zeker aspect.
    Neemt niet weg dat ik zoals altijd graag ook “keramisch inhoudelijk” actief zal willen blijven op het forum.
    Voor mij en vele anderen was het forum altijd een heerlijk fenomeen en een grote meerwaarde voor uw mooie blad.

Ik kijk vooral uit naar ieders bijdrage aan het forum en aan uw blad.

Groet uit Westerbork, uw abonnee Gerard Molenaar

Gerard Molenaar
    Bijdrager

NOG EVEN EEN NADRUPPEL WAT MIJ BETREFT, TOT SLOT

Dit is ons oude forum niet meer. Dat is In sommige opzichten toch best een verbetering. Het is alleen gewoon even wennen.
    Alleen die vreemde stilte op het forum went nog niet. Dat is niet alleen jammer maar misschien ook een gemiste kans.
    Dat laatste leg ik uit!

Uit enkele mails die ik in reactie op mijn inzending mocht ontvangen, blijkt dat op het oude forum wel degelijk ‘iedereen’ – dus ook niet abonnees zich -na een eenvoudige registratie- vrijelijk kon uiten met vragen en antwoorden. Dat leidde mede tot een rijk aantal deskundigen die pro deo met professionele raad en adviezen iedereen van dienst wilde zijn. Dat maakte het oude forum tot een druk bezochte plek. Klei.nl werd een begrip onder keramisten. Maar dat geldt mede voor het merk Klei –
    het tijdschrift.

Mijn idee is dat hoe drukker het is op het forum, hoe drukker het is “in de vijver” waaruit nieuwe abonnees gevangen kunnen worden. Door de huidige restricties en ook de moeizame wijze waarop de web-site vrij plotseling in de lucht kwam, verliest het merk “Klei” veel reuring en daarmee belangstelling. Het forum is immers ook een marketing tool.

Natuurlijk zijn de abonnees vooral abonnee vanwege het aantrekkelijke blad, maar het forum biedt een belangrijke meerwaarde. Wanneer het aantal actieve mensen, mede door de nieuwe voorwaarden, gering blijft en vooral ook de vertrouwde deskundigen wegblijven, kan dit een argument gaan vormen om Klei als geheel de rug permanent de rug toe te keren. Het aantal abonnees zal eerder afnemen dan toenemen.

Het zijn natuurlijk maar mijn bespiegelingen, maar het kan misschien bij de uitgever een nieuwe (eigenlijk oude) benadering van het forum betekenen en daarmee toch de kans pakken die in een druk forum besloten ligt.

Vera Zegerman
    Sleutelbeheerder

Beste Gerard,

Het bestuur van stichting Klei en Hobby, uitgever van KLEI, blijft van mening dat het actieve gebruik van het forum een service is voor abonnees. Het geeft meerwaarde aan het abonnement op ons blad.

Je hebt gelijk als je stelt dat het vroeger eenvoudig was om je als niet-abonnee op het forum aan te melden. Dit kwam omdat er destijds niet goed op gecontroleerd werd.

Ik kan met trots melden dat het aantal abonnees gelukkig de laatste jaren weer aan het stijgen is en dat we sinds het in gebruik nemen van de nieuwe website (vijf weken geleden) alweer vele nieuwe abonnees hebben kunnen verwelkomen. Onze abonnementenadministratie heeft het er druk mee…

We wensen iedereen veel plezier met het blad én met het gebruik van het forum. En we hopen dat ervaren keramisten hun kennis willen blijven delen via ons forum.

Michel Kuipers
    Bijdrager

Het bestuur staat dus niet open voor communicatie met niet-abonnee’s, de inbreng van hun vragen of hun antwoorden op vragen. Wat mij betreft, is het alleen maar toeval dat ik abonnee ben. Was ik het niet geweest dan kan ik er geen bijdrage leveren. beeldhouwer en vormgever

Bijlagen:

Truus Westerink
    Bijdrager

Wat hapert er toch?
    Het is na een aantal weken wel duidelijk ;er zit geen beweging in het nieuwe forum.
    Geen nieuwe onderwerpen en vragen die niet of nauwelijks aandacht krijgen.
    De hele oudeforumgebruikers zijn massaal weggevallen. Zo jammer.
    Hoe denkt men hier verder mee te gaan?
    Het forum is geen theekransje, maar lijkt nu wel als dat de dominee voorbij gaat.
    Komaan mensen dit gaat goed fout als iedereen passief blijft.
    Ik wordt er niet vrolijk van…
    Geduld is goed, te veel geduld neigt naar reflectie.

Mieke Kerkhoven
    Bijdrager

Het moet me nogmaals van het hart, dat ik steeds kijk of er iets nieuws is op de site, dat het zo vreselijk stil is en dat al maanden.
    Er is waarschijnlijk veel betaald voor de nieuwe website, maar het resultaat levert niet(s) op. Jammer, het was voor velen een erg goede informatiebron voor leden en niet leden.

Jeltje de Jong
    Bijdrager

Helemaal mee eens!

Michel Kuipers
    Bijdrager

De bouw van de site is is heel slecht. Wanneer ik een vraag binnen krijg waar ik een reactie op wil geven, kan dat niet. Niet via “Quote” en niet via “reacties”. Over het algemeen is dit niet alleen te wijten aan de bouwer maar ook zeker aan de opdrachtgever. De oude site was wat dat betreft beter van opbouw, maar ook het idee dat elke buitenstaander (lees: niet abbonnée) nu niet meer mee mogen doen. Met deze aanpak wordt voorbij gegaan aan de waarde van deze vragen. Met meer vragen krijg je meer reacties en antwoorden waar je iets aan hebt.
    Mijn vraag aan de opdrachtgever is om de bouwer zijn werk beter te laten doen of een betere bouwer te zoeken.

Mieke Kerkhoven
    Bijdrager

Lijkt me een uitstekend plan en terug naar het oude zou, wat mij betreft, van durf spreken!!
    Dan gebeurd er weer eens wat.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)

Het onderwerp ‘STILTE op het forum’ is gesloten voor nieuwe reacties.