Home Forums BREUKEN, SCHEUREN, RESTAUREREN ETC. geglazuurde biscuit lijmen voor glazuur bak

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Michel Kuipers 3 maanden, 1 week geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur

Toontje
    Bijdrager

Hoi,

Ik heb een schaal gemaakt, die is reeds biscuit gebakken en wil ik nu glazuren met MAYCO Stroke& Coat, op de rand van deze schaal wil ik geglazuurde ( ook Met MAYCO) bladeren bevestigen. Mijn vraag is kan ik de geglazuurde nog niet gebakken delen op elkaar lijmen ? Natuurlijk zo dat het bij het bakken in de oven blijft zitten.

Michel Kuipers
    Bijdrager

Er bestaat zoiets als biscuitlijm voor het verlijmen van twee reeds biscuit gebakken onderdelen. Dat kan goed gaan als het ene element rust op het andere zonder dat er trekkracht wordt uitgeoefend op het breukvlak. Hierbij is grote vakmanschap vereist. Het kan dan ook gemakkelijk mis gaan. Probeer niet de twee onderdelen met glazuur te verlijmen omdat dan het gevaar bestaat dat de twee onderdelen onderling gaan verschuiven tijdens het bakken. Ik zou liever de twee onderdelen los van elkaar met glazuur stoken en deze na het bakken aan elkaar verlijmen met een twee componentenlijm.
    Succes ermee. http://www.michelkuipers.nl

Toontje
    Bijdrager

Ha dank, was al bang dat het zou gaan “ glijden”, achteraf lijmen zou wel kunnen maar kan ik dan de bladeren wel aan twee kanten glazuren zonder dat ze aan de bodem van de oven vastkleven?

Michel Kuipers
    Bijdrager

Wat dacht van een triangel? Of balanceren op het ongeglazuurde breuk-/raakvlak?
    Met groet van Michel Kuipers

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.