Home Forums ENGOBES etc Glazuur hecht niet aan engobe

Dit onderwerp bevat 6 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Melle 4 maanden, 4 weken geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #20440

    Melle
    Bijdrager

    Wat gaat er mis? Zie foto’s. Op sommige plaatsen bladdert het glazuur (Silex SGG 2025) van de engobe (Keramikos). Klei is Vingerling K147, biscuitgebakken op 930 graden. Glazuurbak deed ik op 1020 graden. Kan ik dit nog verhelpen?

    #20457

    Melle
    Bijdrager
    #20466

    Michel Kuipers
    Bijdrager

    Stuurt de foto’s ook mee, liefst detailfoto’s.
    Met groet van Michel

    z-portret-nov-18-b

    Bijlagen:
    #20478

    Melle
    Bijdrager

    Ze worden niet geüpload…wat doe ik verkeerd?

    #20501

    KLEI>Yoka
    Moderator

    Waarschijnlijk zijn ze te groot. Stuur defoto’s naar info@klei.nl en ik zal ze voor je plaatsen.
    Groet Yoka

    #20510

    Melle
    Bijdrager

    20190715_142710_compress95

    20190715_142646_compress80

    20190715_142621_compress33

    Bijlagen:
    #20523

    Melle
    Bijdrager

    Sorry, ik zit vreselijk te knoeien. Ik ben nieuw op dit forum.

    Nu ik het nog eens goed bekijk lijkt het er meer op dat het glazuur wel aan de engobe zit, maar op een of andere manier laat de engobe los. Zou ik hem toch nog te dik hebben aangebracht? De schaal met het paardje is ook met engobe gedecoreerd, maar daar heb ik geen probleem. Het tweede bolletje ook niet.

    Bijlagen:
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.