Home Forums STOKEN Inbouwen bovenlader

Dit onderwerp bevat 2 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  marcel 2 maanden, 4 weken geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur

Made_by_Bolten
    Bijdrager

Thuis heb ik geen aparte ruimte voor mijn kleioven, nu wil ik een hokje bouwen afgedekt met steenwol die ik af kan sluiten, zodat mijn katten er niet op kunnen springen. Graag ontvang ik tips of het kan en hoe ik dit het beste kan doen.

Bedankt alvast

Michel Kuipers
    Bijdrager

Van een oven komt niet alleen warmte vrij maar ook, in mindere mate, verbrandingsgassen. Zorg daarom dat de ombouw ook een ontluchting heeft die bij voorkeur naar buiten wordt geleid met bijvoorbeeld een flexibele aluminium slang zoals die voor afzuigkappen wordt gebruikt. Je zou een losse vierkante hoed met steenwolbekleding kunnen maken, die aan alle kanten van de oven ruim oversteekt. Maak midden in die hoed een gat voor de flexibele slang. Het geheel kun je voorzien van een paar pootjes waarmee die op de deksel van de oven kan worden gezet.

marcel
    Bijdrager

Zorg er wel voor dat de elektronica en/of de schakelrelais niet ingepakt zijn in de wol. Sluit je je oven op in steenwol, dan wordt ook de buitenkant van de oven warmer dan normaal, omdat deze niet meer zijn warmte kwijt kan. Hierdoor kan de elektronica en/of de schakelrelais eerder slijten of helemaal stoppen met werken.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.